Verkoop
STAP 1 KOSTELOZE WAARDEBEPALING
- Kosteloos en vrijblijvende waardebepaling en verkoopadvies op locatie van uw woning
- Ons team bestaat uit drie Register Makelaars, waarvan er twee tevens Register Taxateur zijn. Onze vierde collega is Kandidaat Register Makelaar Taxateur en collega vijf is Office Manager.
- Kennismaking met ons kantoor, uitleg, werkwijze en kosten.
STAP 2 VERKOOPSTRATEGIE BEPALEN
- Keuze uit twee opstartpakketten voor een optimale presentatie op Funda
- Pakket “Basis” Professionele fotografie, digitale brochure, plek in de etalage, digitale plattegronden en NEN 2580 meetrapport
- Pakket “Uitgebreid” Professionele fotografie, digitale brochure, plek in onze etalage, digitale plattegronden, NEN 2580 meetrapport, meerdere 360 graden foto’s en woningvideo
STAP 3 WONING VERKOOPKLAAR MAKEN
- Zie tips voor het verkoopklaar maken van uw woning
- Benodigde documentatie verzamelen voor opbouw van het verkooptraject.
- Wij zullen aanvullend onderzoek doen voor de dossiervorming; o.a. milieu informatie, bouwtekeningen, vergunningen, bestemmingsplan.
STAP 4 BEZICHTIGINGEN
- Wij gaan starten met de bezichtigingen
- U hoeft voor de bezichtigingen niet thuis te blijven. De kijkers ervaren dit als prettig en spreken zich gemakkelijker uit tegenover de makelaar.
- Maak uw woning vooraf gereed voor het bezichtigen. Zie tips bij Stap 3.
STAP 5 ONDERHANDELEN
- Wij voeren namens u de onderhandelingen, bepaalde factoren spelen hier een rol;
- De koopsom
- Ontbindende voorwaarden
- Overige afspraken en roerende zaken
- Afspreken van een datum van eigendomsoverdracht
- Wij behartigen uw belangen en zullen u adviseren in een reactie op de gedane bieding.
STAP 6 DE KOOPOVEREENKOMST
- Wij stellen de koopovereenkomst op, de afspraken worden hierin tussen koper en verkoper vastgelegd. Denk o.a. aan:
- De onderhandelde factoren (prijs, ontbindende voorwaarden, overige afspraken, roerende zaken en datum van eigendomsoverdracht)
- Exoneratieclausules
- Erfdienstbaarheden
- We nemen de koopovereenkomst samen met u door, waarna deze ondertekend kan worden.
STAP 7 NAAR DE NOTARIS
- De notaris maakt de concept akte van levering op, wij controleren deze voor u.
- U ontvangt tevens een nota van afrekening, onze verkoopcourtage wordt hierop verrekend.
- Inspectie bij de woning alvorens we bij de notaris verwacht worden.
- Opnemen van de meterstanden.
- Ondertekening van de leveringsakte ten kantore van de notaris en overdracht van de sleutels.