Mijn favorieten

Aankoop

 

Een NVM-aankoopmakelaar ontzorgt je tijdens het hele aankoopproces. Je wordt geholpen tijdens alle stappen van het aankopen van een woning. En daar komt meer bij kijken dan in je in eerste instantie verwacht. Zo krijg je o.a. te maken met een onderzoeksplicht, de juridische rompslomp, energielabel, een bouwkundige keuring en bij appartementen met een VvE.

Met een NVM-aankoopmakelaar heb je een ervaren deskundige die volledig jouw belang dient.
 

Waarom een NVM-aankoopmakelaar?

  • Veel kennis van de lokale markt.
  • Adviseren over slimme aanpassingen zoals een verbouwing of verduurzaming die de waarde van je huis op den duur kunnen verhogen.
  • Veel kennis van vaak voorkomende gebreken.
  • Behoeden je in het proces voor eventuele juridische haken en ogen. Hebben een beroeps- en bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering.
  • Beschikken over allerlei tools en een rijke database, waardoor ze precies weten wat een huis echt waard is.
  • Houden het hoofd koel en zorgen ervoor dat je niet te veel betaalt en de beste keuzes maakt.
  • Nemen bij aankoop alle complexe documentatie uit handen en zorgen dat alles perfect geregeld wordt.

     

WAAROM FLOBERG ALS AANKOOPMAKELAAR?

  • Wij vertegenwoordigen, anders dan de verkopend makelaar, enkel uw belangen.
  • Ons team bestaat uit drie Register Makelaars, waarvan er twee tevens Register Taxateur zijn. Onze vijfde collega is Office Manager.
  • Wij zijn niet emotioneel betrokken en kunnen de woning objectief beoordelen.
  • Wij kennen onafhankelijke, lokale specialisten; hypotheekadviseurs, bouwkundige keurders, taxateurs en notarissen. Wij kunnen u hierin adviseren.
  • Wij zijn lokale specialisten in de woningmarkt en hebben een netwerk, zo kan het voorkomen dat wij een geschikte woning voor u hebben gevonden, die nog niet aangeboden wordt op Funda.
  • Wij verdienen uw investering in ons terug!
 

WAAR BEGIN IK MET DE ZOEKTOCHT NAAR HET PERFECTE HUIS?

  • Samen met u, zullen wij uw woonwensen inventariseren en kunnen wij een zoekopdracht uitzetten.
  • Welke woning past het beste bij u?
  • Appartement of woonhuis?
  • Tuin op het zuiden of toch een dakterras?
  • In welke buurt? En in welke buurt absoluut niet?
  • Wat zijn de financiële mogelijkheden? Past dit binnen de woonwensen?
  • Realistisch woonadvies op basis van de huidige markt.
  • Wij kunnen u opnemen in ons zoekerssysteem. U bent dan als eerste op de hoogte van het nieuwste aanbod binnen uw zoekrange.
 

WELLICHT IS HET NIET NODIG UW WOONWENSEN TE INVENTARISEREN, WANT U HEEFT UW DROOMHUIS AL GEVONDEN, HOE NU VERDER?

  • Graag bezichtigen wij samen met u de woning. Wij plannen hiervoor een afspraak in.
  • Wij onderzoeken de juridische staat van de woning, denk aan eventuele erfdienstbaarheden, milieu informatie, exoneratieclausules maar ook woningwaarde, locatie en omgevingsfactoren.
  • De bouwkundige staat van de woning kan worden onderzocht door een bouwkundig adviseur.
  • Wij zullen u adviseren over de vraagprijs en de onderhandelingsstrategie en namens u de onderhandelingen voeren. Denk hierbij aan de koopsom, ontbindende voorwaarden, eventueel overnemen van roerende zaken, afspreken van een datum van eigendomsoverdracht. Wij zullen namens u de onderhandelingen voeren.
  • Wij controleren voor u de koopovereenkomst en nemen deze samen met u door, waarna deze ondertekend kan worden.
  • Wij controleren de concept leveringsakte en nota van afrekening van de notaris. Onze aankoopcourtage wordt direct verrekend op de nota van afrekening.
  • Voordat we naar de notaris gaan op de datum van eigendomsoverdracht, voeren we o.a. nog een inspectie uit bij de woning;
    • Controleren of de woning door verkoper(s) conform afspraak wordt opgeleverd.
    • Opnemen van de meterstanden; verkoper(s) melden zich met deze standen af en koper(s) melden zich hiermee aan.
    • Ondertekening van de leveringsakte ten kantore van de notaris en overdracht van de sleutels.