Verkoop


 

STAP 1 KOSTELOZE WAARDEBEPALING

  • Kosteloos en vrijblijvende waardebepaling en verkoopadvies op locatie van uw woning
  • Al onze Register Makelaars zijn tevens Register Taxateur
  • Kennismaking met ons kantoor, uitleg, werkwijze en kosten.
 

STAP 2 VERKOOPSTRATEGIE BEPALEN

  • Keuze uit twee opstartpakketten voor een optimale presentatie op Funda
    • Pakket “Basis” Professionele fotografie, digitale brochure, plek in de etalage, digitale plattegronden en NEN 2580 meetrapport
    • Pakket “Uitgebreid” Professionele fotografie, digitale brochure, plek in onze etalage, digitale plattegronden, NEN 2580 meetrapport, meerdere 360 graden foto’s en woningvideo
 

STAP 3 WONING VERKOOPKLAAR MAKEN

  • Zie tips voor het verkoopklaar maken van uw woning
  • Benodigde documentatie verzamelen voor opbouw van het verkooptraject.
  • Wij zullen aanvullend onderzoek doen voor de dossiervorming; o.a. milieu informatie, bouwtekeningen, vergunningen, bestemmingsplan.
 

STAP 4 BEZICHTIGINGEN

  • Wij gaan starten met de bezichtigingen
  • U hoeft voor de bezichtigingen niet thuis te blijven. De kijkers ervaren dit als prettig en spreken zich gemakkelijker uit tegenover de makelaar.
  • Maak uw woning vooraf gereed voor het bezichtigen. Zie tips bij Stap 3.
 

STAP 5 ONDERHANDELEN

  • Wij voeren namens u de onderhandelingen, bepaalde factoren spelen hier een rol;
    • De koopsom
    • Ontbindende voorwaarden
    • Overige afspraken en roerende zaken
    • Afspreken van een datum van eigendomsoverdracht
  • Wij behartigen uw belangen en zullen u adviseren in een reactie op de gedane bieding.
 

STAP 6 DE KOOPOVEREENKOMST

  • Wij stellen de koopovereenkomst op, de afspraken worden hierin tussen koper en verkoper vastgelegd. Denk o.a. aan:
    • De onderhandelde factoren (prijs, ontbindende voorwaarden, overige afspraken, roerende zaken en datum van eigendomsoverdracht)
    • Exoneratieclausules
    • Erfdienstbaarheden
  • We nemen de koopovereenkomst samen met u door, waarna deze ondertekend kan worden.
 

STAP 7 NAAR DE NOTARIS

  • De notaris maakt de concept akte van levering op, wij controleren deze voor u.
  • U ontvangt tevens een nota van afrekening, onze verkoopcourtage wordt hierop verrekend.
  • Inspectie bij de woning alvorens we bij de notaris verwacht worden.
  • Opnemen van de meterstanden.
  • Ondertekening van de leveringsakte ten kantore van de notaris en overdracht van de sleutels.