Aankoop
WAAROM FLOBERG ALS AANKOOPMAKELAAR?
- Wij vertegenwoordigen, anders dan de verkopend makelaar, enkel uw belangen.
- Ons team bestaat uit drie Register Makelaars, waarvan er twee tevens Register Taxateur zijn. Onze vijfde collega is Office Manager.
- Wij zijn niet emotioneel betrokken en kunnen de woning objectief beoordelen.
- Wij kennen onafhankelijke, lokale specialisten; hypotheekadviseurs, bouwkundige keurders, taxateurs en notarissen. Wij kunnen u hierin adviseren.
- Wij zijn lokale specialisten in de woningmarkt en hebben een netwerk, zo kan het voorkomen dat wij een geschikte woning voor u hebben gevonden, die nog niet aangeboden wordt op Funda.
- Wij verdienen uw investering in ons terug!
WAAR BEGIN IK MET DE ZOEKTOCHT NAAR HET PERFECTE HUIS?
- Samen met u, zullen wij uw woonwensen inventariseren en kunnen wij een zoekopdracht uitzetten.
- Welke woning past het beste bij u?
- Appartement of woonhuis?
- Tuin op het zuiden of toch een dakterras?
- In welke buurt? En in welke buurt absoluut niet?
- Wat zijn de financiële mogelijkheden? Past dit binnen de woonwensen?
- Realistisch woonadvies op basis van de huidige markt.
- Wij kunnen u opnemen in ons zoekerssysteem. U bent dan als eerste op de hoogte van het nieuwste aanbod binnen uw zoekrange.
WELLICHT IS HET NIET NODIG UW WOONWENSEN TE INVENTARISEREN, WANT U HEEFT UW DROOMHUIS AL GEVONDEN, HOE NU VERDER?
- Graag bezichtigen wij samen met u de woning. Wij plannen hiervoor een afspraak in.
- Wij onderzoeken de juridische staat van de woning, denk aan eventuele erfdienstbaarheden, milieu informatie, exoneratieclausules maar ook woningwaarde, locatie en omgevingsfactoren.
- De bouwkundige staat van de woning kan worden onderzocht door een bouwkundig adviseur.
- Wij zullen u adviseren over de vraagprijs en de onderhandelingsstrategie en namens u de onderhandelingen voeren. Denk hierbij aan de koopsom, ontbindende voorwaarden, eventueel overnemen van roerende zaken, afspreken van een datum van eigendomsoverdracht. Wij zullen namens u de onderhandelingen voeren.
- Wij controleren voor u de koopovereenkomst en nemen deze samen met u door, waarna deze ondertekend kan worden.
- Wij controleren de concept leveringsakte en nota van afrekening van de notaris. Onze aankoopcourtage wordt direct verrekend op de nota van afrekening.
- Voordat we naar de notaris gaan op de datum van eigendomsoverdracht, voeren we o.a. nog een inspectie uit bij de woning;
- Controleren of de woning door verkoper(s) conform afspraak wordt opgeleverd.
- Opnemen van de meterstanden; verkoper(s) melden zich met deze standen af en koper(s) melden zich hiermee aan.
- Ondertekening van de leveringsakte ten kantore van de notaris en overdracht van de sleutels.